Stanowisko urzędnicze – ds. podatków, opłat i windykacji należności
Wymagania niezbędne:
- a) wykształcenie co najmniej wyższe,
- b) doświadczenie zawodowe: co najmniej dwuletni staż pracy,
- c) niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- d) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- e) obywatelstwo polskie,
- f) nieposzlakowana opinia,
- g) stan zdrowia umożliwiający pracę na ww. stanowisku,
Wymagania pożądane:
- a) preferowane wykształcenie wyższe o kierunku rachunkowość i finanse, ekonomia,
- b) dyspozycyjność, odpowiedzialność i zdyscyplinowanie,
- d) udokumentowana praca w jednostkach samorządu terytorialnego lub ich jednostkach organizacyjnych.
- e) biegła obsługa komputera, programów i aplikacji wykorzystywanych w administracji, np. pakietu Ms Office, Legislator, Lex, obsługa poczty elektronicznej,
- f) znajomość przepisów prawa ze szczególnym uwzględnieniem: ustawy Kodeks postępowania administracyjnego, ustawy o samorządzie gminnym, ustawy o finansach publicznych, ustawy o pracownikach samorządowych, ustawy o ochronie danych osobowych, ordynacja podatkowa, ustawy o podatkach i opłatach lokalnych, ustawy o podatku rolnym, ustawy o podatku leśnym, ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
Zakres obowiązków
- Z zakresu księgowości podatkowej i opłat*
- Prowadzenie urządzeń księgowo – ewidencyjnych dla zobowiązań podatkowych, podatków i opłat oraz pobór tych podatków od osób fizycznych;
- Dokonywanie rozliczeń sołtysów z inkasa podatków lokalnych;
- Terminowe prowadzenie egzekucji administracyjnej zobowiązań pieniężnych;
- Z zakresu wymiaru i poboru lokalnych podatków i opłat, w szczególności:
- Prowadzenie ewidencji podmiotów podatku od nieruchomości, podatku rolnego i leśnego;*
- Kontrola rzetelności informacji podanych przez podatników;*
- Aktualizacja ewidencji podatników na podstawie informacji przekazywanych ze Starostwa Powiatowego w Parczewie;*
- Przygotowanie i przekazanie inkasentom decyzji o wymiarze podatku dla osób fizycznych;*
- Wprowadzanie korekt w wymiarze podatku związanych z nabyciem lub zbyciem nieruchomości albo ze zmianami w klasyfikacji gruntów;*
- Opracowywanie decyzji administracyjnych z zakresu prowadzonych spraw;
- Wydawanie zaświadczeń przedmiotowo związanych ze sprawami należącymi do właściwości;
- Realizacja dopłat do paliwa rolniczego – prowadzenie postępowań w sprawach indywidualnych dotyczących zwrotu podatku akcyzowego zgodnie z ustawą o zwrocie podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej;
- Sporządzanie sprawozdań z zakresu zajmowanego stanowiska;
- Opracowywanie projektów uchwał rady gminy i zarządzeń Wójta w sprawach związanych z zajmowanym stanowiskiem;
- Prowadzenie spraw oraz ewidencja w zakresie udzielanych ulg, zwolnień oraz umorzeń podatkowych*
- Prowadzenie spraw z zakresu poświadczania pracy w gospodarstwie rolnym na podstawie zeznań świadków;
- Współdziałanie w wykonywaniu zadań obronnych, zarządzania kryzysowego i OC;
- Wykonywanie innych czynności zleconych przez przełożonych;
*Nie dotyczy Sołectw: Sosnowica, Zienki i Pieszowola
Wymagane dokumenty
- a) życiorys zawodowy (CV) z aktualną fotografią– opatrzony numerem telefonu kontaktowego lub e – mailem oraz datą i własnoręcznym podpisem kandydata,
- b) kwestionariusz osobowy– opatrzony datą i własnoręcznym podpisem kandydata,
- c) list motywacyjny– opatrzony datą i własnoręcznym podpisem kandydata,
- d) dokumenty poświadczające wykształcenie: kserokopie dyplomów, świadectw– poświadczone ( na każdej stronie) za zgodność z oryginałem przez kandydata,
- e) oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych– opatrzone datą oraz własnoręcznym podpisem kandydata,
- f) oświadczenie o niekaralności, tj. braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe– opatrzone datą i własnoręcznym podpisem kandydata,
- g) inne dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach– kserokopie poświadczone ( na każdej stronie ) za zgodność z oryginałem przez kandydata,
- h) klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych dla kandydata na pracownika (rekrutacja).
Warunki pracy
- a) czas pracy – 1 etat –40 godz. tygodniowo,
- b) miejsce pracy: Urząd Gminy Sosnowica, ul. Spokojna 10, 21-230 Sosnowica,
- c) praca zlokalizowana w pomieszczeniu na parterze budynku, toaleta dla niepełnosprawnych znajduje się na parterze budynku,
- d) ścisła współpraca z innymi pracownikami,
- e) stanowisko wyposażone w sprzęt komputerowy, odpowiednie oświetlenie, biurko, szafy, telefon,
- f) praca przy monitorze ekranowym pow. 4 godz. dziennie.
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia o naborze wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy Sosnowica, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosił poniżej 6 %.
Miejsce składania dokumentów
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście w zamkniętej kopercie w Sekretariacie Urzędu Gminy Sosnowica (I piętro, pokój nr 9) lub wysłać pocztą na adres: Urząd Gminy Sosnowica, ul. Spokojna 10, 21-230 Sosnowica, w terminie do dnia 14.11.2022 r., do godz. 1000. Koperta powinna być opatrzona dopiskiem: „Dotyczy naboru na wolne stanowisku ds. podatków, opłat i windykacji należności” (decyduje data wpływu do Urzędu).
Uwagi
Informacja o dokumentach (zgodach) składanych w trakcie rekrutacji:
Informujemy, że w ramach prowadzonej przez Administratora rekrutacji wraz z wymaganą dokumentacją potwierdzającą Państwa wykształcenie oraz doświadczenie zawodowe mogą Państwo złożyć dwa oświadczenia:
1. oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w liście motywacyjnym lub innych załączonych dokumentach - jeśli w zakresie tych danych zawarte są szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO ( w tym dane o stanie zdrowia, o przekonaniach politycznych, ujawniających pochodzenie rasowe lub etniczne, przekonania religijne lub światopoglądowe, przynależność do związków zawodowych itp.)
2. w przypadku chęci uczestnictwa w kolejnych naborach prowadzonych przez Administratora proszę o umieszczenie oświadczenia o dobrowolnym wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych w celu wykorzystania ich w kolejnych naborach prowadzonych przez Administratora przez okres najbliższych 9 miesięcy.
Oświadczenia wskazane powyżej, mogą być zawarte w liście motywacyjnym w następujący sposób:
1. „Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celu wykorzystania ich w ewentualnych kolejnych naborach prowadzonych przez Administratora przez okres najbliższych 9 miesięcy.”
2. „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich szczególnych danych osobowych zawartych w liście motywacyjnym oraz załączonych do niego dokumentach - wymagane jeśli przekazane dane obejmują szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO.”
IX Złożenie oferty nie powoduje żadnych zobowiązań wobec stron.
X Dokumenty aplikacyjne, które nie spełniły wymagań formalnych będą odesłane lub odbierane osobiście przez kandydatów a te, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
XI Kandydaci, którzy spełnią wymogi formalne zostaną telefonicznie powiadomieni o zakwalifikowaniu się do kolejnego etapu rekrutacji – testu sprawdzającego lub rozmowy kwalifikacyjnej
XII Lista kandydatów, którzy spełnili wymogi formalne oraz informacja o wynikach naboru będzie umieszczona na stronie internetowej BIP Gminy Sosnowica, a także na tablicy informacyjnej w Urzędzie Gminy Sosnowica.
XIII Niezgłoszenie się kandydata na test lub rozmowę kwalifikacyjną w wyznaczonym terminie jest równoznaczne z odrzuceniem oferty.
Dodano do BIP dnia 28-10-2022 17:10:41