Stanowisko urzędnicze – ds. obsługi organów gminy, oświaty, zdrowia i kultury
Wymagania niezbędne:
a) wykształcenie wyższe,
b) doświadczenie zawodowe: co najmniej roczny staż pracy w administracji samorządowej lub rządowej,
c) niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
d) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
e) obywatelstwo polskie,
f) nieposzlakowana opinia,
g) stan zdrowia umożliwiający pracę na ww. stanowisku,
Wymagania pożądane:
a) preferowane wykształcenie wyższe o kierunku administracja, legislacja, prawo,
b) dyspozycyjność, odpowiedzialność i zdyscyplinowanie,
c) biegła obsługa komputera, programów i aplikacji wykorzystywanych w administracji, np. pakietu Ms Office, Legislator, Lex, obsługa poczty elektronicznej,
d) znajomość przepisów prawa ze szczególnym uwzględnieniem: ustawy Kodeks postępowania administracyjnego, ustawy o samorządzie gminnym, ustawy o finansach publicznych, ustawy o pracownikach samorządowych, ustawy o ochronie danych osobowych, ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach, ustawy o systemie oświaty, ustawy prawo oświatowe;
e) mile widziane kursy i szkolenia związane z zakresem czynności na danym stanowisku.
Zakres obowiązków
- współpraca z Przewodniczącym rady i przewodniczącymi komisji rady w zakresie organizowania sesji i posiedzeń komisji ;
- przygotowywanie materiałów na sesje rady i posiedzenia komisji oraz zapewnienie terminowego ich doręczania radnym;
- podawanie do publicznej wiadomości informacji o terminie sesji rady i planowanym porządku obrad w sposób ustalony w statucie gminy;
- przygotowanie sesji i ich protokołowanie;
- prowadzenie rejestru i zbioru uchwał rady gminy;
- prowadzenie zbioru protokołów sesji rady i posiedzeń komisji oraz zbioru opinii wypracowanych przez komisje dla potrzeb rady;
- przekazywanie uchwał rady organom nadzoru nad gminami oraz do publikacji - stosownie do obowiązujących w tym zakresie uregulowań prawnych oraz zamieszczanie uchwał na stronie BIP
- prowadzenie rejestru interpelacji składanych przez radnych oraz koordynacja działań związanych z wypracowaniem odpowiedzi i załatwieniem interpelacji;
- rejestracja i gromadzenie rozstrzygnięć organów nadzoru dotyczących uchwał rady;
- gromadzenie oświadczeń majątkowych i lustracyjnych radnych oraz przekazywanie ich do organów określonych odrębnymi przepisami;
- sporządzanie list obecności za udział w radnych oraz sołtysów w sesjach rady i radnych w posiedzeniach komisji rady;
- organizowanie wyborów sołtysów i rad soleckich;
- prowadzenie spraw związanych z wyborem ławników do sądów powszechnych;
- przygotowywanie projektu sieci szkół oraz zmian w tym projekcie w celu optymalizacji spełniania przez uczniów obowiązku szkolnego; przygotowanie i obsługa postępowania konkursowego wyłaniającego kandydatów na stanowisko dyrektora szkoły;
- dokonywanie analizy arkuszy organizacyjnych szkół i przedszkoli oraz aneksów do tych arkuszy i składanie wniosku o ich zatwierdzenie;
- obsługa postępowania związanego z nadawaniem nauczycielom stopnia awansu zawodowego;
- sprawowanie kontroli spełniania obowiązku szkolnego i obowiązku nauki;
- stała współpraca z organem sprawującym nadzór pedagogiczny nad szkołami i przedszkolami w tym również przygotowywanie ankiet, sprawozdań, odpowiedzi na pisma;
- wykonywanie sprawozdawczości oświatowej drogą elektroniczną - System Informacji Oświatowej (SIO);
- współpraca z organem nadzoru pedagogicznego w zakresie oceny pracy dyrektora szkoły;
- realizacja zadań w zakresie stypendiów o charakterze motywacyjnym za osiągnięcia naukowe i sportowe;
- prowadzenie zbioru podstawowych dokumentów organizacyjnych szkół i przedszkoli, w tym w szczególności aktów założycielskich, statutów i regulaminów oraz składanie wniosków o ich aktualizację;
- realizacja zadań związanych z dofinansowaniem pracodawcom kosztów kształcenia pracowników młodocianych;
- prowadzenie spraw związanych z organizacją dowozu uczniów do szkół;
- realizacja programów zdrowotnych obejmujących dzieci i młodzież szkolną, w szczególności w zakresie korekcji wad postawy, szczepień przeciw wirusom, jak również programów zdrowotnych skierowanych do innych grup społecznych;
- współpraca przy organizacji badań profilaktycznych na terenie gminy;
- prowadzenie sprawozdawczości w zakresie realizacji programów zdrowotnych w gminie;
- wytwarzanie i wprowadzanie informacji z zakresu stanowiska pracy do bip i strony internetowej urzędu;
- prowadzenie archiwum zakładowego (w zakresie spraw związanych z działalności Gminy z wyłączeniem dokumentów obejmujących Urząd Stanu Cywilnego, wybory i referenda),
- współdziałanie w wykonywaniu zadań obronnych, zarządzania kryzysowego i OC;
- wykonywanie innych czynności zleconych przez Wójta Gminy.
a) życiorys zawodowy (CV) z aktualną fotografią– opatrzony numerem telefonu kontaktowego lub e – mailem oraz datą i własnoręcznym podpisem kandydata,
b) kwestionariusz osobowy– opatrzony datą i własnoręcznym podpisem kandydata,
c) list motywacyjny– opatrzony datą i własnoręcznym podpisem kandydata,
d) dokumenty poświadczające wykształcenie: kserokopie dyplomów, świadectw– poświadczone ( na każdej stronie) za zgodność z oryginałem przez kandydata,
e) oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych– opatrzone datą oraz własnoręcznym podpisem kandydata,
f) oświadczenie o niekaralności, tj. braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe– opatrzone datą i własnoręcznym podpisem kandydata,
g) inne dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach w tym dokumentujące doświadczenie zawodowe– kserokopie poświadczone ( na każdej stronie ) za zgodność z oryginałem przez kandydata,
h) klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych dla kandydata na pracownika (rekrutacja).
a) czas pracy – 1 etat –40 godz. tygodniowo,
b) miejsce pracy: Urząd Gminy Sosnowica, ul. Spokojna 10, 21-230 Sosnowica,
c) praca zlokalizowana w pomieszczeniu na piętrze budynku, toaleta dla niepełnosprawnych znajduje się na parterze budynku,
d) ścisła współpraca z innymi pracownikami,
e) stanowisko wyposażone w sprzęt komputerowy, odpowiednie oświetlenie, biurko, szafy, telefon,
f) praca przy monitorze ekranowym pow. 4 godz. dziennie.
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia o naborze wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy Sosnowica, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosił poniżej 6 %.
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście w zamkniętej kopercie w Sekretariacie Urzędu Gminy Sosnowica (I piętro, pokój nr 9) lub wysłać pocztą na adres: Urząd Gminy Sosnowica, ul. Spokojna 10, 21-230 Sosnowica, w terminie do dnia 21.02.2022 r., do godz. 1000. Koperta powinna być opatrzona dopiskiem: „Dotyczy naboru na wolne stanowisku ds. obsługi organów gminy, oświaty, zdrowia i kultury” (decyduje data wpływu do Urzędu).
Informacja o dokumentach (zgodach) składanych w trakcie rekrutacji:
Informujemy, że w ramach prowadzonej przez Administratora rekrutacji wraz z wymaganą dokumentacją potwierdzającą Państwa wykształcenie oraz doświadczenie zawodowe mogą Państwo złożyć dwa oświadczenia:
- oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w liście motywacyjnym lub innych załączonych dokumentach - jeśli w zakresie tych danych zawarte są szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO ( w tym dane o stanie zdrowia, o przekonaniach politycznych, ujawniających pochodzenie rasowe lub etniczne, przekonania religijne lub światopoglądowe, przynależność do związków zawodowych itp.)
- w przypadku chęci uczestnictwa w kolejnych naborach prowadzonych przez Administratora proszę o umieszczenie oświadczenia o dobrowolnym wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych w celu wykorzystania ich w kolejnych naborach prowadzonych przez Administratora przez okres najbliższych 9 miesięcy.
Oświadczenia wskazane powyżej, mogą być zawarte w liście motywacyjnym w następujący sposób:
- „Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celu wykorzystania ich w ewentualnych kolejnych naborach prowadzonych przez Administratora przez okres najbliższych 9 miesięcy.”
- „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich szczególnych danych osobowych zawartych w liście motywacyjnym oraz załączonych do niego dokumentach - wymagane jeśli przekazane dane obejmują szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO.”
- Złożenie oferty nie powoduje żadnych zobowiązań wobec stron.
- Dokumenty aplikacyjne, które nie spełniły wymagań formalnych będą odesłane lub odbierane osobiście przez kandydatów a te, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
- Kandydaci, którzy spełnią wymogi formalne zostaną telefonicznie powiadomieni o zakwalifikowaniu się do kolejnego etapu rekrutacji – testu sprawdzającego lub rozmowy kwalifikacyjnej
- Lista kandydatów, którzy spełnili wymogi formalne oraz informacja o wynikach naboru będzie umieszczona na stronie internetowej BIP Gminy Sosnowica, a także na tablicy informacyjnej w Urzędzie Gminy Sosnowica.
- Niezgłoszenie się kandydata na test lub rozmowę kwalifikacyjną w wyznaczonym terminie jest równoznaczne z odrzuceniem oferty.
Dodano do BIP dnia 10-02-2023 12:12:30