stanowisko urzędnicze ds. gospodarki mieniem gminy
Wymagania niezbędne:
- wykształcenie średnie,
- doświadczenie zawodowe: posiada co najmniej trzyletni staż pracy,
- niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- obywatelstwo polskie,
- nieposzlakowana opinia,
- stan zdrowia umożliwiający pracę na ww. stanowisku.
Wymagania pożądane:
- preferowane wykształcenie o kierunku geodezja, planowanie przestrzenne, gospodarka nieruchomościami, prawo, administracja, legislacja, samorząd;
- dyspozycyjność, odpowiedzialność i zdyscyplinowanie;
- biegła obsługa komputera, programów i aplikacji wykorzystywanych w administracji, np. pakietu Ms Office, Lex, obsługa programu finansowo – księgowego firmy SOFTRES – księgowanie gospodarki finansowej;
- znajomość przepisów prawa ze szczególnym uwzględnieniem: ustawy Kodeks postępowania administracyjnego, Kodeks Cywilny, ustawy o samorządzie gminnym, ustawy o finansach publicznych, ustawy prawo geodezyjne i kartograficzne, ustawy o gospodarce nieruchomościami, ustawa o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie kodeksu cywilnego;
- mile widziane kursy i szkolenia związane z zakresem czynności na danym stanowisku;
- prawo jazdy kat B.
Zakres obowiązków:
- przypis należności i windykacja dochodów:
a) z tytułu czynszu najmu, b) z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności, c) z tytułu przeniesienia prawa własności gruntów komunalnych na rzecz osób fizycznych, d) z tytułu opłat za dzierżawę nieruchomości komunalnych, e) z tytułu opłaty za zarząd i wieczyste użytkowanie gruntu; - zarządzanie gminnym zasobem lokalowym, nieruchomościami budynkowymi oraz gruntami rolniczymi i nierolniczymi stanowiącymi mienie gminne;
- prowadzenie spraw dotyczących przyznawania lokali mieszkalnych w tym socjalnych oraz zapewnienia w razie konieczności czasowego zakwaterowania osób zwolnionych z zakładów karnych;
- przejmowanie zakładowych budynków mieszkalnych;
- egzekucja czynszów i opłat za lokale i nieruchomości budynkowe;
- egzekucja w sprawach lokalowych, usuwania skutków samowoli budowlanej;
- prowadzenie ewidencji nieruchomości gminnych;
- tworzenie zasobów gruntów gminnych na cele inwestycyjne;
- ustalanie cen za grunty, budynki i urządzenia w drodze wyceny biegłego;
- prowadzenie spraw z zakresu nazewnictwa ulic, placów i numeracji nieruchomości;
- kierowanie wniosków do Wydziału Ksiąg Wieczystych Sądu Rejonowego we Włodawie o założenie księgi wieczystej lub ujawnienie w księdze istniejącej aktualnego stanu prawnego nieruchomości komunalnych;
- prowadzenie postępowań w zakresie gospodarowania mieniem komunalnym, w tym w szczególności:
- nabycia mienia na własność gminy,
- zbycia nieruchomości gminnej,
- zamiany nieruchomości,
- przekazywania mienia komunalnego w zarząd lub użytkowanie,
- dzierżawy i najmu składników mienia komunalnego,
- przekazywania gruntów w użytkowanie wieczyste,
- dzierżawy gruntów komunalnych nie użytkowanych rolniczo,
- przygotowywanie oświadczeń o wykonaniu lub niewykonaniu prawa pierwokupu;
- prowadzenie spraw związanych z podziałem nieruchomości w tym wydawanie decyzji o podziale nieruchomości;
- prowadzenie spraw z zakresu rozgraniczeń nieruchomości;
- prowadzenie postępowań dot. przekształcenia prawa użytkowania wieczystego przysługującego osobom fizycznym w prawo własności;
- sporządzanie informacji o stanie mienia komunalnego;
- prowadzenie spraw związanych z okresowymi przeglądami technicznymi mieszkań będących w zasobach Gminy Sosnowica;
- prowadzenie spraw z zakresu ewidencji działalności gospodarczej;
- opracowanie projektów uchwał, zarządzeń, umów itp. dokumentów w zakresie zajmowanego stanowiska;
- sporządzanie sprawozdań statystycznych i innych wynikających z zakresu stanowiska pracy;
- współdziałanie w wykonywaniu zadań obronnych, zarządzania kryzysowego i OC;
- wykonywanie innych czynności zleconych przez Wójta Gminy.
Wymagane dokumenty:
1.życiorys zawodowy (CV) z aktualną fotografią – opatrzony numerem telefonu kontaktowego lub e – mailem oraz datą i własnoręcznym podpisem kandydata,
2. kwestionariusz osobowy– opatrzony datą i własnoręcznym podpisem kandydata,
3. list motywacyjny– opatrzony datą i własnoręcznym podpisem kandydata,
4. dokumenty poświadczające wykształcenie: kserokopie dyplomów, świadectw– poświadczone ( na każdej stronie) za zgodność z oryginałem przez kandydata,
5. oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych– opatrzone datą oraz własnoręcznym podpisem kandydata,
6. oświadczenie o niekaralności, tj. braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe– opatrzone datą i własnoręcznym podpisem kandydata,
7. inne dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach w tym dokumentujące doświadczenie zawodowe– kserokopie poświadczone ( na każdej stronie ) za zgodność z oryginałem przez kandydata,
8. klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych dla kandydata na pracownika (rekrutacja)
- czas pracy – 1 etat –40 godz. tygodniowo,
- miejsce pracy: Urząd Gminy Sosnowica, ul. Spokojna 10, 21-230 Sosnowica,
- praca zlokalizowana w pomieszczeniu na piętrze budynku, toaleta dla niepełnosprawnych znajduje się na parterze budynku,
- ścisła współpraca z innymi pracownikami,
- stanowisko wyposażone w sprzęt komputerowy, odpowiednie oświetlenie, biurko, szafy, telefon,
- praca przy monitorze ekranowym pow. 4 godz. dziennie.
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia o naborze wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy Sosnowica, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosił poniżej 6 %.
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście w zamkniętej kopercie w Sekretariacie Urzędu Gminy Sosnowica (I piętro, pokój nr 9) lub wysłać pocztą na adres: Urząd Gminy Sosnowica, ul. Spokojna 10, 21-230 Sosnowica, w terminie do dnia 27.12.2023 r., do godz. 1400. Koperta powinna być opatrzona dopiskiem: „Dotyczy naboru na wolne stanowisku ds. gospodarki mieniem gminy” (decyduje data wpływu do Urzędu).
Informacja o dokumentach (zgodach) składanych w trakcie rekrutacji:
Informujemy, że w ramach prowadzonej przez Administratora rekrutacji wraz z wymaganą dokumentacją potwierdzającą Państwa wykształcenie oraz doświadczenie zawodowe mogą Państwo złożyć dwa oświadczenia:
- oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w liście motywacyjnym lub innych załączonych dokumentach - jeśli w zakresie tych danych zawarte są szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO ( w tym dane o stanie zdrowia, o przekonaniach politycznych, ujawniających pochodzenie rasowe lub etniczne, przekonania religijne lub światopoglądowe, przynależność do związków zawodowych itp.)
- w przypadku chęci uczestnictwa w kolejnych naborach prowadzonych przez Administratora proszę o umieszczenie oświadczenia o dobrowolnym wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych w celu wykorzystania ich w kolejnych naborach prowadzonych przez Administratora przez okres najbliższych 9 miesięcy.
Oświadczenia wskazane powyżej, mogą być zawarte w liście motywacyjnym w następujący sposób:
- „Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celu wykorzystania ich w ewentualnych kolejnych naborach prowadzonych przez Administratora przez okres najbliższych 9 miesięcy.”
- „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich szczególnych danych osobowych zawartych w liście motywacyjnym oraz załączonych do niego dokumentach - wymagane jeśli przekazane dane obejmują szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO.”
- Złożenie oferty nie powoduje żadnych zobowiązań wobec stron.
- Dokumenty aplikacyjne, które nie spełniły wymagań formalnych będą odesłane lub odbierane osobiście przez kandydatów a te, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
- Kandydaci, którzy spełnią wymogi formalne zostaną telefonicznie powiadomieni o zakwalifikowaniu się do kolejnego etapu rekrutacji – testu sprawdzającego lub rozmowy kwalifikacyjnej
- Lista kandydatów, którzy spełnili wymogi formalne oraz informacja o wynikach naboru będzie umieszczona na stronie internetowej BIP Gminy Sosnowica, a także na tablicy informacyjnej w Urzędzie Gminy Sosnowica.
Niezgłoszenie się kandydata na test lub rozmowę kwalifikacyjną w wyznaczonym terminie jest równoznaczne z odrzuceniem oferty.
Dodano do BIP dnia 13-12-2023 14:29:27